Pengunaan Instagram @aslisuroboyo Informasi Masyarakat Surabaya

Authors

  • Sherlin Audina Stikosa AWS
  • Meithiana Indrasari Stikosa AWS
  • Eko Pamuji Stikosa AWS

DOI:

https://doi.org/10.37826/digicom.v3i1.414

Keywords:

Effectiveness, Instagram, Information, Uses and Gratification

Abstract

From the many information Instagram accounts in Surabaya, this study takes the object of the Instagram account @aslisuroboyo to see the effectiveness of the @aslisuroboyo account in meeting the needs of the people of Surabaya. The theory used is the theory of Uses and Gratification. The method used is descriptive qualitative method. Collecting data by interview and observation. The author takes the respondent journalist @aslisuroboyo and some followers on social media Instagram@aslisuroboyo. Based on the research conducted, theresults of thisstudy can be concluded that the Instagramaccount @aslisuroboyo fulfills the information of followers and the people of Surabaya. So it can be said that this research is effective.

References

Aprinta,G.(2013). Fungsi Media Online Sebagai Media Literasi Budaya Bagi Generasi Muda. Jurnal The Messenger 5.1, 16-30.
Atiah,N.(2020). Pembelajaran Era Disruptif Menuju Masyarakat 5.0. Prosiding Seminar Nasional Program Pascasarjana Universitas PGRI Palembang. Palembang: Universitas PGRI Palembang.
Carr,C.T.(2015). Social Media: Defining, Developing, and Divining. tlantic journal of communication 23.1, 46-65.
Hananto,B.A.(2109). Identitas Visual Digital Brand Dalam Sosial Media. SENADA (Seminar Nasional Desain Dan Arsitektur). Vol. 2.
Hasanah,H.(2017). Teknik-teknik observasi (sebuah alternatif metode pengumpulan data kualitatif ilmu-ilmu sosial). At-Taqaddum 8.1, 21-46.
Hidayat,M.H.(2016). Efektivitas Model Pembelajaran Citizen Journalism: Melatih Keterampilan Mahasiwa dalam Berpikir Kritis dan Kreatif. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan 1.12, 314-320.
Howard,P.N.(2012). Social media and political change: Capacity, constraint, and consequence. 359-362.
Kristiyono,J.(2015). Budaya Internet: Perkembangan Teknologi Informasi Dan Komunikasi Dalam Mendukung Penggunaan Media Di Masyarakat. Scriptura 5.1 , 25-3.
Kusadjibrata,N.(2019). Efektifitas Media Sosial Sebagai Sumber Berita Dalam Newsroom Televisi. Jurnal Ilmu Komunikasi 23.2, 104-119.
Mahendra,B.(2016). Eksistensi Sosial Remaja Dalam Instagram (Sebuah Perspektif Komunikasi). Jurnal Visi Komunikasi 16.1, 151-160.
Meithiana.(2019). Pemasaran Dan Kepuasan Pelanggan : Pemasaran Dan Kepuasan Pelanggan. Unitomo Press.
Ngalimun.(2016). Strategi dan Model Pembelajaran. Yogyakarta: Aswaja Presindo.
Oktarina,Y.d.(2017). Komunikasi Dalam Perspektif Teori Dan Praktik. Semarang: Deepublish.
Prajarto,N.(2018). Netizen dan Infotainment: StudiEtnografi Virtual pada Akun Instagram@ lambe_turah. Jurnal Komunikasi, 12.
Qurniawati,R.S.(2019). Ewom Pada Generasi Z Di Sosial Media. Jurnal Manajemen Dayasaing 20.2, 70-80.
Qurniawati,R.S.(2019). Ewom Pada Generasi Z Di Sosial Media. Jurnal Manajemen Dayasaing 20.2, 70-80.
Rukajat,A.(2018). Pendekatan Penelitian Kuanlitatif: Quanlitative Research Approach. Jakarta: Deepublish.
Sedarmayanti.(2018). Sumber Daya Manusia dan Produktivitas Kerja. Bandung: CV.Mandar Maju.
Sugiyono.(2016). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: R&D Bandung; Alfabeta.
Sujarweni,V.W.(2015). Metode Penelitian Bisnis (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif,. Dan R&D). Bandung: Alfabeta.
Suprihatin.(2019). Statistika Ilmu Komunikasi Disertai Petunjuk Penggunaan Aplikasi SPSS. Surabaya.
Taprial,V.a.(2012). Understanding social media. Bookboon.
Valenza,J.K.(2012). Reading Remixed. Educational leadership 69.6 , 75-78.

Downloads

Published

2023-01-23