Strategi Komunikasi Pemasaran Moogs Coffee Melalui Media Sosial Instagram

Authors

  • Anita Agustina Wulandari Stikosa - AWS
  • Nisfa Alfiya Sofiyani Stikosa - AWS

DOI:

https://doi.org/10.37826/digicom.v3i2.472

Keywords:

marketing communication, social media, IMC theory

Abstract

This study aims to determine the marketing communication strategy of Moogs Coffee through Instagram social media. The theory used is the theory of Integrated Marketing Communication (IMC). This theory is related to the development and implementation process as a form of persuasive communication program to customers and prospective customers on an ongoing basis. The type of research used is qualitative research. By using the interview method in data collection. Interview informants for this research were Operational Manager Moogs Coffee, Creative Content Manager Moogs Coffee, and visitors to Moogs Coffee. Based on the research that has been done, the researcher concludes that the strategy implemented by Moogs Coffee is said to be running well because almost all aspects of the theory have been implemented. This has a positive impact and shows the reaction of the followers or customers of Moogs Coffee.

References

Amalia, A., & Anggraeni, N. S. (2022). Pencegahan Depresi Di Kalangan Dewasa Muda Akibat Pandemi Covid-19 Melalui Kampanye Sosial Pada Instagram. Ikra-Ith Humaniora: Jurnal Sosial Dan Humaniora, 6(2), 75–83.
Anjoda, A. R. (2021). Pengaruh Harga Tiket Pesawat Dan Penetapan Bagasi Berbayar Terhadap Minat Penumpang Pesawat Udara Maskapai Lion Air Di Bandar Udara Internasional Supadio Pontianak. Sttkd Sekolah Tinggi Teknologi Kedirgantaraan.
Darmaningrum, K., Wijiastuti, S., & Puspitasari, D. A. K. (2021). Digital Marketing Sebagai Solusi Pemasaran Umkm Di Kota Surakarta. Prosiding Seminar Nasional Dies Natalis 41 Utp Surakarta, 1(01), 145–154.
Darmawan, S., & Adiwibawa, B. A. P. (2019). Pengelolaan Visual Pada Konten Instagram Sebagai Identitas Visual Otodriver. Citrakara, 1(02), 174–179.
Fathurrahman, M., & Mayangsari, I. D. (2019). Analisis Pesan Foto Dan Teks Akun Instagram# Foodfestivalbandung Dalam Mempromosikan Event Wisata Kuliner Di Kota Bandung. Eproceedings Of Management, 6(3).
Fathurrohmi, A. (2019). Pengaruh Mata Pelajaran Ppkn Terhadap Partisipasi Pemilih Pemula Pada Pilpres Tahun 2019 Peserta Didik Sma 1 Pasundan Bandung Dengan Smk 1 Pasundan Serang (Kuantitatif Survei Pada Peserta Didik Kelas Xii Sekolah Menengah Atas). Fkip Unpas.
Fermana, M. (2014). Pengaruh Kepatuhan Wajib Pajak Dan Jumlah Wajib Pajak Efektif Terhadap Penerimaan Pajak. Jurnal Universitas Komputer Indonesia.
Halifatussaada, A., & Putri, Y. R. (2020). Strategi Kosmunikasi Pemasaran Sindonews. Com Melalui Campaign No Hoax. Eproceedings Of Management, 7(3).
Kristiyono, J. (2015). Budaya Internet: Perkembangan Teknologi Informasi Dan Komunikasi Dalam Mendukung Penggunaan Media Di Masyarakat. Scriptura, 5(1), 23–30. Https://Doi.Org/10.9744/Scriptura.5.1.23-30
Kurnianto, Y. T. (2020). Pemanfaatan Media Sosial Instagram Sebagai Media Promosi Pemasaran Minuman Di Banjarbaru (Studi Pada Akun Instagram@ Tempatbiasa. Kopi). Universitas Islam Kalimantan Mab.
Lermatin, F. I. (2018). Lkp: Implementasi Strategi Integrated Marketing Communication (Imc) Pada Cv. Ra. Men Halal Surabaya. Institut Bisnis Dan Informatika Stikom Surabaya.
Margaretha, S., Widayatmoko, W., & Pribadi, M. A. (2012). Analisis Komunikasi Pemasaran Terpadu Pt. Cubes Consulting Dalam Membangun Brand Association. Jurnal Aspikom, 1(5), 455–462.
Nofriansyah, D. (2018). Penelitian Kualitatif: Analisis Kinerja Lembaga Pemberdayaan Masyarakat Kelurahan. Deepublish.
Norhabiba, F., & Putri, S. A. R. (2018). Konsumsi Media Sosial Mahasiswa Sebagai Potret Aktivitas Remaja Perkotaan. Seminar Nasional Konsorsium Untag Se Indonesia, 1(01).
Nurlinda, A., & Lestari, M. T. (2019). Strategi Komunikasi Melalui Akun Media Sosial Instagram@ Indonesiajuaratrip. Eproceedings Of Management, 6(2).
Oktifiasari, T. (2017). Pengaruh Strategi Harga Dan Promosi Terhadap Kepuasan Konsumen Rental Mobil Dalam Perspektif Ekonomi Islam (Cv Am Tour & Travel Domasan Kalidawir Tulungagung).
Prasetyo, F. A. D. (2022). Pengaruh Channel Youtube Gadgetin Terhadap Minat Daya Beli Gadget. Digicom: Jurnal Komunikasi Dan Media, 2(1), 47–57.
Pratiwi, R. A. (2021). Dampak Strategi Pemasaran Bisnis Kedai Kopi Dalam Meningkatkan Minat Beli Menggunakan Media Sosial Instagram (Studi Kasus Upstairs Coffee, Sunter, Jakarta Utara). Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta.
Rahman, A. (2020). Strategi Komunikasi Pemasaran Mahar Agung Organizer Dalam Upaya Meningkatkan Brand Awareness Melalui Instagram. Universitas Airlangga.
Riesendi, D. (2016). Fungsi Media Sosial Instagram Dalam Meningkatkan Minat Wisatawan Farm House Lembang Studi Deskriptif Analis Fungsi Media Sosial Instagram Dalam Meningkatkan Minat Wisatawan Farm House Lembang Bandung. Perpustakaan.
Salsabila, A. (2019). Peran Konvergensi Media Pada Co. Choc (Comfort Of Chocolate) Dalam Melakukan Strategi Promosi Melalui Akun Instagram@ Co. Choc. Perpustakaan.
Utari, D. D. (2016). Pengaruh Brand Image Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Indihome Pada Pt. Telkom Langsa. Universitas Medan Area.
Wardhana, A., & Rustandi Kartawinata, B. (2010). Prosiding Snapp2014 Sosial, Ekonomi, Dan Humaniora Analisis Positioningtop Brand Coffee Shop Berdasarkan Persepsi Pelanggandi Kota Bandung. 303–310.
Widyaningrum, P. W. (2016). Peran Media Sosial Sebagai Strategi Pemasaran Pada Sewa Kostum Meiyu Aiko Malang. Al Tijarah, 2(2), 230–257.
Wirapraja, A., Sudarso, A., Mardia, M., Tojiri, M. Y., Simarmata, H. M. P., Sulasih, S., Permadi, L. A., Purba, B., Tjiptadi, D. D., & Lie, D. (2021). Manajemen Pemasaran Perusahaan. Yayasan Kita Menulis.
Yuda, N. P. (2018). Strategi Komunikasi Pemasaran Pakaian Jadi Polosbdg. Perpustakaan.
Yunus, A. (2021). Pengaruh Terpaan Media Sosial Sebagai Media Promosi Untuk Meningkatkan Minat Beli Konsumen Di Kopitree Di Medan. Umsu.

Published

2023-04-18