Strategi Komunikasi Pemasaran Penjualan Besi Baja Pada PT Sarana Suksestama Sejahtera
DOI:
https://doi.org/10.37826/digicom.v4i2.814Keywords:
Marketing Communication, Communication Strategy, Marketing Mix, Marketing InformationAbstract
The purpose of this research was to determine the marketing communication strategy of steel products to customers to increase profits at PT Sarana Suksestama Sejahtera. In order to reveal these issues in depth and thoroughly, researchers use descriptive qualitative methods. From the results of this research it was found that the marketing communication strategy to increase sales at PT Sarana Suksestama Sejahtera uses a marketing mix, namely the type of product in the form of building materials and equipment from iron and steel, how to set prices by using direct prices with a pay system that is done at the beginning, discounts are given to consumers who buy with a large enough quantity, the location of the company is located in the middle of the densely populated city of Surabaya, the distribution channels that the company does are by directly coming to customers, as well as promotions that are still conventional.
References
Alimin, E., & Afriani, D. (2022). Manajemen Pemasaran (A. Bairizki, Ed.). Seval Literindo Kreasi.
Amriani, D. R. (2022). Strategi Komunikasi Pemasaran Brand “Ayubeautyshop” Melalui Media Sosial Instagram (Doctoral dissertation, FISIP Unpas).
Anjani, S., & Irwansyah, I. (2020). Peranan Influencer dalam Mengkomunikasikan Pesan di Media Sosial Instagram. Polyglot: Jurnal Ilmiah, 16(2), 203-229.
Anugrah, S. N., Hafidzi, A. H., & Wibowo, Y. G. (2023). Pengaruh Promosi Produk Melalui Media Sosial Tiktok Dan Review Produk Pada Marketplace Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Mahasiswa Unmuh Jember). Jurnal Mahasiswa Entrepreneurship (JME), 2(2), 173-182.
Ariani, F., & Prinoya, R. W. (2021). Pengaruh Brand Awareness dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Pada Konsumen Shopee di Sumatera Barat). Journal of Technopreneurship on Economics and Business Review, 3(1). Retrieved from https://jtebr.unisan.ac.id
Arianty, N., & Andira, A. (2021). Pengaruh Brand Image dan Brand Awareness terhadap Keputusan Pembelian. Maneggio: Jurnal Ilmiah Magister Manajemen, 4(1), 39-50.
Arifin, B., Muzakki, A., & Kurniawan, M. W. (2019). Konsep Digital Marketing Berbasis SEO (Search Engine Optimization) dalam Strategi Pemasaran. Ekombis Sains: Jurnal Ekonomi, Keuangan dan Bisnis, 4(2), 87–94. https://doi.org/10.24967/ekombis.v4i2.474
Arikunto, S. (2017). Pengembangan Instrumen Penelitian dan Penilaian Program. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Assauri, S. (2008). Manajemen produksi dan operasi (Edisi revisi). Depok, Jawa Barat: Lembaga Penerbit Fakultas Ekonomi Universitas Indonesia.
Assauri, S. (2013). Manajemen pemasaran. Jakarta: Rajawali Pers, PT. Raja Grafindo Persada.
Aurelia, G., Setyabudi, D., & Manalu, S. (2021). Pengaruh Terpaan Promosi Penjualan dan Terpaan E-Word of Mouth #ShopeeHaul di TikTok terhadap Perilaku Impulse Buying. Unpublished manuscript.
Azizah, L., Gunawan, J., & Sinansari, P. (2021). Pengaruh Pemasaran Media Sosial TikTok terhadap Kesadaran Merek dan Minat Beli Produk Kosmetik di Indonesia. Jurnal Teknik ITS, 10(2), A438-A443. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Batee, M. M. (2019). Pengaruh Media Sosial terhadap Keputusan Pembelian di Toko Kaos Nias Gunungsitoli. Jesya (Jurnal Ekonomi dan Ekonomi Syariah), 2(2), 313-324.
Brestilliani, L., & Suhermin, S. (2020). Pengaruh Brand Awareness, Brand Ambassador, dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Online pada Marketplace Shopee (Studi pada Mahasiswa Stiesia). Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen (JIRM), 9(2).
Bryson, J. M. (2007). Perencanaan strategis bagi organisasi sosial. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Burn, C. A., & Bush, F. R. (2006). Marketing research (5th ed.). New Jersey: Prentice Hall International, Inc.
Daryanto. (2011). Manajemen pemasaran. Bandung: PT Sarana Tutorial Nurani Sejahtera.
Fantini, E., & Tamba, R. S. (2020). Mediamorfosis Edukasi Informal Online melalui Platform Digital sebagai Peluang Bisnis Baru. Majalah Ilmiah Bijak, 17(1), 114-127.
Firmansyah, M. A. (2019). Pemasaran Produk dan Merek (Q. Media, Ed.). CV Penerbit Qiara Media.
Fitriani, Y. (2021). Pemanfaatan Media Sosial sebagai Media Penyajian Konten Edukasi atau Pembelajaran Digital. JISAMAR (Journal of Information System, Applied, Management, Accounting and Research), 5(4), 1006-1013.
Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 25. Semarang: Universitas Diponegoro.
Giovani, R. R., & Purwanto, S. (2022). Pengaruh Social Media Marketing dan Brand Awareness terhadap Keputusan Pembelian pada Cafe
Pitstop Gresik. Revitalisasi: Jurnal Ilmu Manajemen, 11(1), 10-17.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2009). Manajemen pemasaran (Edisi ketiga belas, jilid 1, Diterjemahkan oleh Bob Sabran). Jakarta: Penerbit Erlangga.
Machyudi, Y. (2009). Pengaruh biaya pengembangan produk terhadap volume penjualan. Jurnal Ekonomi FE Unsil, 4(1).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 DIGICOM : Jurnal Komunikasi dan Media
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.