Selangkah Lebih Maju untuk Brand Awareness UMKM Pabissa Shoes

Authors

  • Michelle Clarissa Pradana STIE Ciputra Makassar
  • Felysia Manggala Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Ciputra Makassar
  • Derryl Tungadi Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Ciputra Makassar
  • Revina A. Wilar Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Ciputra Makassar
  • Fernando L. C Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Ciputra Makassar
  • Marchel Rocky Holiwono Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Ciputra Makassar
  • Carolina Novi Mustikarini Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Ciputra Makassar

DOI:

https://doi.org/10.37826/prapanca.v4i2.654

Keywords:

Brand Awareness, SMEs, Digital Marketing, Community Service

Abstract

This paper is a community service journal conducted to fulfill final exam on UNC1008 Entrepreneurial
Venture Innovation. This service program focused on developing UMKM Pabissa Shoes’ brand
awareness. Starting from the income decrease, problem was founded, that UMKM Pabissa Shoes should
introduce brand awareness to larger society. To overcome this problem, using artificial intelligence to
make often creative content calendar idea, poster innovation, neon box design. Creative content calendar
is beneficial for a constant uploading schedule. Moreover, poster innovation will be distributed in public
places. Then, neon box design is to renew the outside looks of the shop. To conclude, brand awareness
is the main key of business.

References

Arisandi, D., & Pradana, M. N. R. (2018). Pengaruh penggunaan social media terhadap brand
awareness pada objek wisata di kota Batam. JMD: Jurnal Riset Manajemen & Bisnis Dewantara,
1(2), 109-116.

Dratistiana, L. Y. (2023). Efektivitas Penggunaan Media Sosial Instagram Sebagai Media
Komunikasi dan Promosi Pada Jasa Layanan PPSDM Migas. Swara Patra: Majalah Ilmiah
PPSDM Migas, 13(2), 65-72.

Hastuti, P., Nurofik, A., Purnomo, A., Hasibuan, A., Aribowo, H., Faried, A. I., ... & Saputra,
D. H. (2020). Kewirausahaan dan UMKM.

Johanes, S., Haryanto, H., & Kusumadewi, Y. (2021). Perlindungan Hukum Terhadap Pemilik
Hak Atas Merek. Krisna Law, 3(2), 1-11.

Khumaidi, A., Kartika, H. D., Herwanto, H., Ariani, W., Chusna, N. L., Utomo, A., & Lelana,
A. M. (2023). Pelatihan Penggunaan Aplikasi Artificial Intelligence dalam Mendukung
Pencarian Informasi dan Pembuatan Konten Video Sosialisasi pada Kelurahan Duren Sawit
Jakarta Timur. ALAMTANA: Jurnal Pengabdian Masyarakat UNW Mataram, 4(2), 183-190.

Permana, A. A., Darmawan, R., Saputri, F. R., Harto, B., Al-Hakim, R. R., Wijayanti, R. R., ...
& Rukmana, A. Y. (2023). Artificial Intelligence Marketing. Get Press Indonesia.

Nefrida, N., Riati, R., & Mustofa, R. (2022). Pengaruh Content Marketing Terhadap Minat
Berbelanja Online Pada Media Instagram (Studi kasus: Mahasiswa STIE Persada Bunda di
Pekanbaru). Jurnal Bisnis Kompetitif, 1(2), 166-183.

Rejeki, S. S., & Suwardi, S. (2021). Pembuatan Neon Box, Brosur dan Stiker Sebagai Media
Promosi Pada Sanggar Rias Sekar Sari Semarang. Jurnal ilmiah Sistem Informasi dan Ilmu
Komputer, 1(3), 31-43.

Sepriyadi, M. I., Wardani, A., Syahfitri, M., Alfayyadh, M., & Resmaliana, R. (2023). Analisis
Business Model Canvas (BMC) Pada UMKM Cimol Aa di Kota Tanjungpinang. Innovative:
Journal Of Social Science Research, 3(4), 2270-2281.

Tulasi, D. (2012). Marketing Communication dan Brand Awareness. Humaniora, 3(1), 215-222.

Published

2024-08-31

How to Cite

Michelle Clarissa Pradana, Felysia Manggala, Derryl Tungadi, Revina A. Wilar, Fernando L. C, Marchel Rocky Holiwono, & Carolina Novi Mustikarini. (2024). Selangkah Lebih Maju untuk Brand Awareness UMKM Pabissa Shoes. Prapanca : Jurnal Abdimas, 4(2), 93–102. https://doi.org/10.37826/prapanca.v4i2.654

Most read articles by the same author(s)